Onze bewonersbegeleider draagt nette sokken
Bij het contact met bewoners hebben we te maken met uiteenlopende nationaliteiten. Onze medewerkers komen bij de bewoners in hun eigen domein. Respect voor de gebruiken en de cultuur van de bewoners is daarbij belangrijk. Dat respect tonen onze bewonersbegeleiders bijvoorbeeld door het uittrekken van de schoenen bij de voordeur. Met deze benadering hadden we veel succes tijdens een moeizaam participatietraject bij de renovatie van 200 woningen voor Stadgenoot in stadsdeel Geuzenveld te Amsterdam (lees meer). Vandaar dat onze bewonersbegeleiders altijd zorgen voor nette (schone) sokken…!
Onze bewonersbegeleider kan goed luisteren
Bij ieder onderhoud- en renovatieproces zijn de bewoners belangrijke ervaringsdeskundigen. We maken zoveel mogelijk een koppeling van de bewonerswensen en -klachten naar de technische maatregelen. Het draagvlak is vaak al aanwezig. We vertalen de benodigde ingrepen naar wat dit gevoelsmatig betekent voor bewoners. We bedoelen hetzelfde maar zeggen het anders. 'Vocht en schimmel in huis' betekent: het installeren van een MV installatie. 'Ik heb koude voeten' betekent: HR++ glas.
Onze bewonersbegeleider 'heeft makkelijk praten'
Onze bewonersbegeleiders zijn door hun ruime ervaring door de wol geverfd. Zij komen als ‘onafhankelijke partij’ makkelijker in gesprek met een bewoner. Onze collega's begrijpen dat de wijze van communiceren met bewoners per project, per wijk en zelfs per bewoner anders aangepakt moet worden. De onafhankelijke persoonlijke aandacht en het tegemoetkomen aan persoonlijke wensen geeft vertrouwen en dat kan bijdragen aan de bereid-willigheid om de handtekening onder de akkoordverklaring te zetten.
Onze bewonersbegeleider zorgt voor betrokkenheid
Bewoners vroegtijdig betrekken werkt meerdere kanten op. Bewoners ervaren dat zij kunnen meedenken met de maatregelen die genomen moeten én ze ervaren meer tijd om zich voor te bereiden op wat er gaat gebeuren. Door bewoners intensief bij de renovatie of het groot onderhoud te betrekken verloopt de communicatie in het gehele proces doorgaans soepeler en wordt een eventuele huurverhoging en mogelijke overlast gemakkelijker geaccepteerd.
Wilt u ook een keer een bakkie doen?
Wilt u kennismaken met onze bewonersbegeleiders? Ze komen graag op de koffie (of thee). Vooral bij bewoners, maar ook bij u! Stuur een email aan: bewonersbegeleider@logchies.nl of vul het onderstaande formulier even in.