Samen met opdrachtgevers bekijken we per situatie hoe we door kunnen werken, waarbij veiligheid van medewerkers het belangrijkste is. Zo hebben we bijvoorbeeld tóch verder kunnen werken aan de inrichting van de samenwerking met Woonwaard en de intentieovereenkomst getekend. Ook het persoonlijk contact met bewoners kon doorgaan, wat cruciaal bleek om de voortgang van de werkzaamheden te behouden. (Lees meer informatie in het artikel over de 100% inzet van logeerwoningen bij project Blomwijckerpad.)
Persoonlijk contact en aandacht voor elkaar is deze periode nóg belangrijker gebleken. Dat merken we bijvoorbeeld bij onze afdeling dagelijks onderhoud, waar we langere gesprekken voeren met bewoners en het aantal telefoontjes alleen maar toeneemt, evenals de reparatieverzoeken door thuiswerkende huurders. De huurders van onze opdrachtgevers benaderen ons met een concreet verzoek, maar maken van de gelegenheid gebruik om in gesprek te gaan over wat hen bezighoudt, waar ze tegenaan lopen of gewoon om een praatje te maken. Naast het bieden van online oplossingen blijft persoonlijk contact en begeleiding dan ook van groot belang. Een mooi voorbeeld waarbij persoonlijk contact en online contact samenkomt is de ruime respons op de door ons ontwikkelde online-woonwensen enquête onder bewoners bij verduurzamingsprojecten. Bewoners vonden het fijn om voor nadere informatie persoonlijk te kunnen bellen met onze bewonersbegeleider én om zelf foto’s te kunnen uploaden van de situatie in de eigen woning.
Het feit dat onze sector doorwerkt zien wij ook als goed moment voor de sector om nieuw jong talent te interesseren, door te vertellen over de diversiteit in beroepen en vooral ook de continuïteit van het werk. Zo hebben twee collega’s (experts vanuit Logchies) voor de Bouwend Nederland Innovatieprijs een dagdeel les gegeven aan 4VWO en 4HAVO leerlingen. Daarbij is meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om hen te enthousiasmeren door meer te vertellen over hoe wij wél doorwerken en over de verschillende beroepen. Ook onze nominatie door ESPEQ voor ‘Beste leerbedrijf in Nederland’ is een voorbeeld waarmee we jongeren willen interesseren. De genomineerden zijn onder andere beoordeeld op opleidingsmogelijkheden, type werkzaamheden, kwaliteit werk en bijzondere projecten. We zijn trots op onze nominatie en leiden dan ook al jarenlang leerlingen op, want: onze leerlingen zijn de toekomst voor de gehele sector.
Ondanks de huidige afstand in de maatschappij is het van
belang persoonlijke verbinding met elkaar te blijven zoeken, kansen te zien én te pakken. Dat bereiken we door ons te verplaatsen in de belevingswereld van de ander. Want als we die begrijpen en doorgronden, kunnen we het echte gesprek voeren over hoe we samen blijven optrekken en wat iedereen nodig binnen de duurzame samenwerkingen.
Wij gaan (veilig) door! Met een betrokken netwerk van opdrachtgevers, co-makers, ketenpartners en medewerkers. Ik heb alle vertrouwen in onze duurzame samenwerkingen waarin we vasthouden wat we van deze tijd hebben geleerd en zorgen voor verbinding, zowel online als offline.
Paulina Logchies
M paulinalogchies@logchies.nl | T 06 -10349216
Bekijk hier de volledige nieuwsbrief van november 2020
---------------------------------------------------------------------------------------
Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen?
U kunt zich hier inschrijven voor onze nieuwsbrief Logchischerwijs.