Bewoners en omgeving
De schijf van vijf voor een gezonde woning
De schijf van vijf voor bewonersgericht verduurzamen gaat om om de juiste combinatie tussen:
1) proces, 2) techniek, 3) bewoners, 4) omgeving en 5) middelen. De bewoner staat daarbij centraal. Onze energetische adviseurs schrijven een haalbare businesscase. Voor het behalen van voldoende bewonersparticipatie zetten wij onze eigen bewonersbegeleiders in, met het juiste empathisch vermogen en de benodigde levenservaring, om bewoners te informeren en te ondersteunen. Ons plan van aanpak zorgt ervoor dat u garant kunt staan voor goede huisvesting en tevreden bewoners. Uitgangspunt daarbij is dat u maximaal kunt door-exploiteren.
Inventariseren woonwensen
Bewoners kunnen heel goed aangeven wat er speelt binnen het complex. Deze kennis nemen wij graag mee bij de planvorming. Om de woonwensen in kaart te brengen gaat onze bewonersbegeleider in gesprek met de aanwezige bewonerscommissie, of we nemen een pre-enquête af onder de bewoners. Zo voelen de bewoners zich meteen gehoord en wij kunnen de renovatieplannen afstemmen op de bewonerswensen. Dit zorgt voor meer betrokkenheid en bereidheid tot participatie. Wij stemmen onze werkzaamheden ook graag af met aanwezige huismeesters, leefbaarheidsconsulenten en wijkmanagers. Zij weten als geen ander waar de aandachtspunten liggen in een wijk of gebouw.
Lees verder: Maatwerk per project
Bewonersparticipatie
Als onafhankelijke partij zijn wij een goede gesprekpartner voor de bewoner. Een klacht kan bijvoorbeeld worden omgezet in een kans. Denk daarbij aan simpele verbeteringen in de woning, om het wooncomfort voor de bewoners te verbeteren. Onze aanpak zorgt voor betrokken bewoners en voldoende draagvlak voor de uitvoering.
- Wij luisteren naar de wensen en de behoeften van de bewoners, zo kunnen we op voorhand al meer draagvlak ontwikkelen.
- Vooraf inventariseren we de persoonlijke woonwensen, zo kunnen we een goede voorbereiding treffen.
- Wij zorgen voor heldere bewonersinformatie, dat zorgt voor een soepel lopend proces.
Lees verder: Bewonersbegeleiding en klanttevredenheid