De statusrobot zorgt voor afname van de administratieve last, een gestroomlijnder proces van de reparatieverzoeken en een verbeterde klanttevredenheid.
Afgelopen jaar heeft Logchies een intentieverklaring getekend met opdrachtgever Bouwinvest en vastgoedbeheerder VB&T voor het totale onderhoud, zoals planmatig onderhoud, mutatie onderhoud en dagelijks onderhoud van 3.500 verhuureenheden, waarvan de helft van de verhuureenheden in onderhoud bij Logchies. Een van de wensen van de opdrachtgever is minder administratieve handelingen en het gestroomlijnder laten verlopen van de reparatieverzoeken met als doel het verhogen van de klanttevredenheid.
De inzet van de statusrobot (RPA robotic process automation) zorgt voor reductie van dubbel werk, afname van faalkosten in de keten, vermindering van administratieve last en meer inzicht in de status van reparatieverzoeken. Doordat het gestandaardiseerde werk door de robot wordt uitgevoerd ervaren bewoners meer transparantie omtrent de status van geplande werken en is er meer tijd om aandacht te besteden aan de servicegerichtheid van de dienstverlening.
Logchies ICT Manager Jan van der Kolk: “Wanneer in het verleden een opdracht binnenkwam, duurde het enkele dagen voordat de informatie handmatig in alle systemen was verwerkt en de bewoner op de hoogte was gesteld van de planning. De lange doorlooptijd maakte het lastig voor het klantcontactcentrum van VB&T om bewoners een correcte en tijdige statusupdate te geven, of te zorgen voor het juiste antwoord op plannings- en reparatievragen. De inzet van de statusrobot zorgt ervoor dat we geen tijd meer verliezen aan het manueel invoeren van projectdata in de in- en externe systemen en dat de data in de verschillende systemen wordt gesynchroniseerd, zodat alle partijen real time inzicht hebben in de status van de projecten.”
De afgelopen tijd zijn we voor VB&T en Bouwinvest bezig geweest met het optimaliseren van het proces. We zien steeds meer mogelijkheden om gestandaardiseerd werk door de robot te laten uitvoeren. Met moderne robotsoftware kunnen wij snel een robot bouwen, dit hebben we inmiddels voor meerdere opdrachtgevers, zoals Rochdale en de Alliantie, gedaan. De robot doet het werk niet alleen veel sneller, het proces verloopt ook volledig foutloos. Faalkosten in de keten worden verminderd en het levert sneller realtime informatie op richting bewoners wat weer zorgt voor een hogere bewonerstevredenheid.
---------------------------------------
Meer informatie?
Graag bespreken we ook met u wat wij kunnen betekenen op het gebied van robotisering. Neem contact op met Cor Been via telefoonnummer 06-30837204 of e-mail: corbeen@logchies.nl.